Nastala chyba při přehrávání videa.
  • marhoul
    *****

    Já se také připojím k těm nadšeným divákům. Film se mi líbil od A-Z, nemám jediné výtky. Příběh Tomana je skutečně velmi zajímavý a zasloužil si zpracovat. Režie, kamera, hudba, střih, kostýmy, scénář vše je precizně odvedeno, přičemž se v tom parádním řemeslném provedení neztratil příběh (což se v nových českých filmech někdy stává). K hercům: Jirka Macháček naprosto přesný, Kateřina Winterová vynikající (!), Petr Vaněk parádně zazářil a zbytek? Každý jeden mě bavil a zaujal. Trefně znázorněná sebranka "čůráčích hlav" byla doslova na blití a nad příběhem samotným budu ještě dlouho přemýšlet... A samozřejmě dohledávat informace, protože chápu, že i kdyby měl tento film dalších pět částí, stejně by se do něj vše zajímavé nevešlo... Lvy přeji a doufám, že jich bude požehnaně.(18.10.2018)

  • Aqualung
    ****

    Jsem Tomana docela plný a teď jsem dorazil z kina.Chvíli potrvá, než to úplně zpracuji.Je dobré, že se pan Trojan drží přesně historické faktografie.Ty tři roky počínaje r. 45 byly pro náš národ stejně zásadní, jako období kolem a po mnichovské dohodě.O postavě pana Tomana jsem se dozvěděl až z filmu.Ostatní historické osoby a jejich osudy do různé míry již znám.Myslím, že pan Macháček podal Tomana velice dobře a celou dobu šel z jeho postavy jen chlad, který poznenáhlu přerůstal v děs.Tu a tam pod vlivem alkoholu nabývala jeho produkce až bizarních forem.Narážím na scény v ložnici manželů Tomanových. Je neuvěřitelné, co dokáže s člověkem udělat chtivost peněz, která je zde forsírovaná státostranickým zájmem a potřebami.Bolševik dokázal v člověku uvolnit neuvěřitelné zlo.Je jen škoda, že třeba Reicinova postava zde nedostala více prostoru.Je zde jen epizodní.Ale film se obírá čímsi jiným než tím, co se dělo v "domečku" kousek od hradu.Toman dokázal dřít peníze bez nejmenších skrupulí a dokázal vzít do kleští koule i amerického velvyslance a Jana Masaryka nevyjímaje.A anžto sám Žid, tak vydělával na Židech.To už je surrealismus.Úsměvná je role pana Kubery a Ondra sám si střihnul maličkost při jakési plenárce u Slánského v kanclu.Trochu mi to připomnělo Formana v roli papeže v Amadeovi.Ale zpět k podstatnému.Ale zlo, které Toman páchal nakonec dostihlo i jeho a on po stručném telefonátu s Gottwaldem ochutnal bolševické kladivo.Ten jeho útěk přes záchod je velice romantický.No dejme tomu.Surovější ránu však dostal v podobě smrti své ženy a zmizení svého syna.A dožil kdesi venku.Ta otázka Slánského na Gottwalda:"Mně přece nedáš Klémo!?" shrnuje celý film.Ondra, myslím, přesně ukázal na esenciální zlo, které bolševici přinesli po tom nacistickém!Dovolím si jedno srovnání.Forman v Přeletu ukázal na zlo bolševizmu v obecné rovině.Je to šílenství a kdo vzdoroval přišel o rozum nebo musel utéct.Trojan v Tomanovi ukázal druhou stranu mince, kterou Forman položil na stůl.Tu českou!!! Jestli se najde někdo, kde tenhle film vypraví do americké filmové akademie, tak bych se přimlouval o doporučení, aby si před shlédnutím Tomana znovu nechali pustit Přelet na kukaččím hnízdem.(12.10.2018)

  • lamps
    ***

    Není to vůbec špatný. Toman byl velmi zajímavá osobnost a ideální průvodce obdobím raného rozkvětu komunistické strany, protože on sám nepředstavoval zrovna vzorného straníka. Film je velmi pečlivý právě v obeznámení s tehdejší politickou náladou a aktéry a na ploše tří let pokrývá dostatečné množství zvratů a motivací, aby navzdory dlouhé stopáži nezačal nikdy nudit. A to i přesto, že příběh i režie působí až příliš mechanicky a přes upřednostňovaný popisný charakter komorní výpravy nezvládá děj zajímavě eskalovat - jedná se spíše o sled mnoha epizod, které spojuje titulní postava a jež tvoří komplexní studii komunistických praktik, ale už ne silný příběh jednotlivce, na nějž jsem byl navnaděn spíše (ten se dostává výrazně ke slovu až v závěru, kdy už jsou všechny předešlé linie uzavřeny nebo odvedeny do nepodstatných odboček). Škoda té tendence všechno zjednodušovat (jeden příklad za všechny - divné představovací titulky), aby se stihlo podat tolik informací, protože Trojan měl jinak koncept dobře zmáklý,. Líbilo se mi, že se nechce podřizovat komfortu diváků, kteří viděli příliš amerických životopisných filmů, a zaujalo mě vykreslení nejednoznačného, emocionálně odtažitého Tomanova charakteru (který Macháček svým strohým herectvím neobohacuje, ale kupodivu ani neshazuje). Ve výsledku silnější 3*...(4.10.2018)

  • Radek99
    ****

    Mrazivý film o mechanismech totalitní moci i o nepřekvapivém faktu, že nomenklaturní bolševici byli ryzí oportunisté a v podstatě jen bezpáteřní kšeftaři. Emoční sílu Kachyňova Ucha Trojanův film sice nemá, ale i tak je tohle filmové účtování s naší temnou komunistickou minulostí velmi potřeba...škoda jen té trochu přemrštěné stopáže... PS: Doufám, že Toman bude x krát promítán během školních projekcí...(24.10.2018)

  • Kmotr76
    ***

    Osud Zdeňka Tomana je fascinující (a před zhlédnutím filmu jsem o něm nic nevěděl), díky Ondřeji Trojanovi i dobře technicky zpracovaný. Chybí mu ale jiskra, dobová atmosféra, větší uvěřitelnost a autentičnost. Dialogy bohužel šustí papírem, čemuž nepomáhá fakt, že je deklamují až příliš proláklí herci (Ale Kubera jako Beneš pobavil, škoda, že neměl ani jednu repliku). Nakonec pak mnoho scén působí nechtěně komicky a kulisovitě. No a mohlo to taky být tak o půl hodiny kratší.(3.12.2018)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Next Page » | Pre-Algebra With Pizzazz | Chi Wah Wong